Trimite unui prieten Printeaza pagina

Malpraxisul, judecat mai usor

In premiera, au fost introduse prevederi prin care prejudiciile stabilite de comisiile de malpraxis ale directiilor de sanatate publica se pot rezolva pe cale administrativa, prin intelegere intre victima actului de malpraxis (sau a apartinatorilor acesteia) si furnizorul de servicii medicale. In acest fel pacientii pot preintampina un proces in instanta care poate avea o durata indelungata si costuri uneori peste puterile lor financiare. De altfel, in prezent, exista o tendinta la nivelul tuturor statelor Uniunii Europene de solutionare a cazurilor de malpraxis prin aceasta solutie, de mediere.

Decizia comisiei va trebui sa stabileasca nu numai daca in cauza a fost sau nu o situatie de malpraxis, asa cum se intampla pana in prezent, dar sa se pronunte si asupra circumstantelor, a cauzelor, natura si intinderea prejudiciilor produse pacientilor.

S-a stabilit, de asemenea, ca la dezbaterile comisiei de malpraxis sa participe si un reprezentant al societatii de asigurari.

Atunci cand comisia stabileste ca exista cazul de malpraxis, asiguratorul va face o oferta celui prejudiciat pentru a se incheia o intelegere. Daca victima prejudiciului si personalul medical, furnizorii de produse si servicii medicale, sanitare sau farmaceutice accepta aceasta intelegere se va incheia un contract de tranzactie.

Daca cel prejudiciat nu este de acord cu oferta asiguratorului, atunci, tot ca o noutate, solutionarea conflictelor existente intre cel care reclama malpraxisul si personalul medical va fi realizata de catre mediatori autorizati angajati de catre directiile de sanatate publica.

Pentru evitarea situatiilor in care activitatea comisiilor de malpraxis se blocheaza din cauza lipsei expertilor judeteni pentru anumite specialitati sau din cauza refuzului acestora de a analiza activitatea colegilor din aceeasi unitate sanitara s-a realizat o lista nationala de experti care pot fi consultati. Astfel, un expert stabilit in cadrul listei nationale va putea expertiza cazurile aparute la nivelul oricarui judet, chiar daca acesta isi desfasoara activitatea intr-o unitate medicala.

Tot ca o noutate, personalul medical, furnizorii de servicii medicale vor avea obligatia sa furnizeze informatii privind procedurile si tratamentul administrat persoanei care se considera victima unui act de malpraxis in termen de 15 zile de la depunerea cererii.

2010
Sursa: Televiziunea-medicala.ro


Sfaturi sanatoase

Evita deshidratarea

Nu trebuie sa astepti pana ti se face sete pentru a te hidrata. Solutia cea mai potrivita este sa bei apa pe tot parcursul zilei pentru a preveni deshidratarea.

vezi urmatorul sfat!

Toate informatiile oferite de site-ul nostru sunt strict orientative. Pentru un diagnostic sigur si un tratament adecvat adresati-va medicului specialist!



© 2010 Sfat Medical. Termeni si conditii